Home/Arbete/Hemfrid

Hemfrid

hemfrid project on mobile

Projektet

Hemfrid är ett av Sveriges största hemservice företag. Hemfrids mobilprodukt består av två delar: en applikation för kunder som kan boka tjänster och en applikation för anställda som låter dem spåra sina schemalagda möten i en kalender och kontrollera bokningsdetalje.

Vi fokuserade främst på att förbättra medarbetarapplikationen med hjälp av React Native. Kunden var dock intresserad av ett långsiktigt samarbete med oss, därför har vi utökat listan över våra uppgifter och arbetar redan med den kundnära mobilappen.

Utmaningen

Hemfrid var från början en enda mobilapp för både kunder och anställda. Men en sådan lösning komplicerade bara till utvecklingen och, som ett resultat, användningen av applikationen av vanliga användare Till exempel, för att fixa några buggar på medarbetarsidan, var det nödvändigt att släppa en uppdatering för två användargrupper samtidigt och be alla användare att installera en ny version av Hemfrid-appen - vilket inte fungerade och orsakade förvirring bland kunderna, eftersom de inte såg några förändringar.   Tillsammans med kunden har vårt Dev and Deliver-team beslutat att inte bara skriva om och förbättra applikationskoden, utan också att tänka om den gamla produkten.

Duration

Processen

Team

7

Medlemmar

Lösningen

Vi har kommit till slutsatsen att göra två separata applikationer enligt bästa praxis för liknande mobilappar som Uber, Bolt eller Booksy. Att dela upp Hemfrid-appen har gett våra kunder och deras användare många fördelar. För närvarande kan kod- och varumärkesuppdateringar göras separat i varje app utan att påverka den andra. En specialiserad app löser också problemet med tillgång till olika funktioner som endast är tillgängliga för kunder eller endast för anställda   Applikationen är byggd med den senaste React Native. För att förbättra användarupplevelsen har vi dessutom använt React Native Reanimated-biblioteket för att skapa animationer i appen för smidigare övergångar mellan skärmar och element.

Main features

Loggning är möjlig på två sätt: via SMS och via SSO - BankID som är en elektronisk identifieringslösning tillgänglig i Sverige. Huvudfunktionen är de anställdas möjlighet att ha en privat, vecko- eller månadskalender och spåra alla dagliga tjänster och deras detaljer. Innan en tjänst utförs får den anställde information om tjänsten såsom: tid och varaktighet för tjänsten, adress, karta med navigering till målpunkt, alla inträdeskoder och kundbetyg.

Serviceinstruktioner översätts dynamiskt till fem olika språk. Efter att tjänsten är avslutad lämnar den anställde in listan över utförda tjänster. Vid behov kan den anställde kontakta arbetsledaren och rapportera eventuell skada eller be om ytterligare förnödenheter. På profilfliken har användare tillgång till lönehistorik, allmän användarinformation, föredraget språk och länkar till Hemfrid Academy och Medarbetarhandbok.

Want to light up your ideas with us?

Józefitów 8, 30-039 Krakow, Polen

hi@devanddeliver.com(+48) 789 188 353

NIP: 9452214307

REGON: 368739409