Speeki
01Projektet
I dagens små och stora företag är det särskilt viktigt att se till att alla röster hörs. För detta ändamål tjänar Speeki perfekt - en innovativ AI-driven plattform som finns för att hjälpa enheter att förbättra sina affärsresultat och regelefterlevnad, skaffa sig ett bättre rykte, hantera ESG-risker och spara tid och ansträngning.
Speeki-ekosystemet förenar flera applikationer och stödjande mikrotjänster som gör det möjligt för hyresgäster att samla in synpunkter, rapporter och åsikter från sina anställda, kunder, partners etc. Sedan ett par år tillbaka har vårt team av specialister arbetat aktivt med denna produkt och utökat dess funktionalitet, lägga till nya verktyg och underhålla befintliga.
Utmaningen
När kunden kom till oss i början av 2020, var Speeki känd under ett helt annat namn - 'IntegraCall' och var vid den tiden bara en whistleblower-plattform för säkra och anonyma rapporter, så det hade inte många av funktionerna och kapaciteterna tillgängliga för användare nu. Men allt eftersom projektet fortskred utvecklades produkten till en fullfjädrad, sofistikerad lösning som involverar alla delar av teamet.
Gamla designs
Bland andra förbättringar var en av uppgraderingarna som vårt team var tvungna att göra plattformsdesignen som inte längre kunde motsvara Speekis nivå och skala. Dessutom behövde våra kunder ett nytt varumärke för sin verksamhet, så de vände sig till en tredjepartsmarknadsföringsbyrå för att få hjälp. Vi visste att den förnyade företagsstilen också skulle påverka digitala produkter, så vi var redo att göra de nödvändiga gränssnittsdesignändringarna så fort det behövdes.
Try before/after!
Lösningen
På Dev and Deliver startade vi vårt samarbete med IntegraCall då genom att stödja Java-kod och utveckla en ny mobilapp. Med tanke på de fruktbara resultaten av vårt arbete hade kunden bestämt sig för att lita på vår gedigna expertis och erfarenhet, och snart förvandlades vårt kortsiktiga samarbete till en långsiktig arbetsrelation. Under åren har vårt tekniska team (som består av utvecklare, testare, projektledare och DevOps-ingenjörer) hjälpt till att skala och växa flera Speeki-produkter, samtidigt som vi har gjort kodrefaktorering, underhåll av befintliga applikationer och byggt nya mikrotjänster från grunden. Samtidigt har våra produktdesigners arbetat hårt för att förbättra användaren erfarenhet och övergripande användbarhet av plattformen. Dessutom, efter att ha mottagit en varumärkesguide från Speeki (som inkluderade en färgpalett, typografi etc), har de framgångsrikt implementerat en ny företagsidentitet i det befintliga gränssnittet och, baserat på det, skapat ett mycket skalbart designsystem med universella komponenter som Speeki kunde ansök enkelt om ytterligare produkttillägg.
Duration
Processen
Team
28
Medlemmar
02Tjänster och microtjänster
En av de största utmaningarna var att skapa plattformar för olika typer av användare. Kolla vilka mikrotjänster vårt Dev and Deliver-team har arbetat med hela tiden, samt för vilka slutanvändare de är avsedda.
User types
Speeki admin
Company representative who has access to the admin panel called "Feature Manager" where he can configure tenant-wide settings.
Client admin
Tenant administrator who can track submitted forms, create surveys, and manage cases or other products available in his plan.
Client user
Any current or former employee, partner, contractor, stakeholder of a client who sends reports using the mobile app or web portal.
Feature Manager
Som nämnts tidigare är Feature Manager en komplex, skräddarsydd administrativ panel för Speeki-anställda, tack vare vilken de kan registrera nya kunder, aktivera eller inaktivera produktfunktioner för hyresgästerna, lägga till licenser och mycket mer. För närvarande utförs all administrativ verksamhet fortfarande på den gamla versionen av plattformen. Men på grund av den föråldrade designen och kodbasen, såväl som gammal arkitektur, har detta verktyg varit i behov av en uppdatering under lång tid. I detta avseende har vår designavdelning förberett en ny visuell lösning av plattformen. Snart kommer vi att börja migrera tjänsten till en ny arkitektur och kommer att presentera Feature Manager med förnyat UX/UI.
Case Manager
Case Manager tillhandahåller en enda, bekväm plattform för alla typer av rapporter från klientanvändare – oavsett om de skickades via mobilappen, webbportalen eller överfördes via telefon. Så snart en ny rapport kommer in får en hyresgästadministratör ett e-postmeddelande. Efter det kan han börja analysera och hantera rapporten genom att lägga till ytterligare personer som är involverade i det här fallet, definiera en triagepoäng, tilldela ärendeägande etc. Alla dessa åtgärder kommer så småningom att leda till ytterligare utredning av situationen och framgångsrik lösning av problemet. Med Speeki kan whistleblowers vara säkra på att deras rapporter tas på allvar och hanteras diskret. Tillsammans med vår kund har vi förvandlat den tidigare plattformen till ett läsbart gränssnitt och introducerat nya produktfunktioner för att förbättra ärendehanteringen.
Web Portal and Mobile App
Detta är två applikationer som gör det möjligt för klientanvändare att göra rapporter, delta i undersökningar, lämna in deklarationer och så vidare. När användarna använder apparna kommer användarna att guidas av Speeki virtuella assistent Nicole - en interaktiv artificiell intelligens som är väl bevandrad i att fånga viktig information för att hjälpa whistleblowers att svara på alla frågor om rapportering och deklarera och avslöja. Hon kommer att leda användaren genom alla processer för efterlevnadsrapportering.
Efter att ha byggt den nya mobilapparkitekturen har vi gjort det här verktyget kompatibelt, vilket innebär att all känslig data är krypterad och strikt skyddad. För extra skydd har våra frontend- och backend-experter implementerat multi-factor authentication (MFA) i mobilapplikationen och webbportalen för de användare som har ett konto på Speeki-plattformen
Want to light up your ideas with us?
Kickstart your new project with us in just 1 step!